برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید

شرح وظایف کتابدار

1. پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی و ارائه خدمات به آنان
2. ثبت کلیه منابع کتابخانه ای
3. آماده سازی کلیه منابع کتابخانه ای اعم از کتاب، مجله و ...
4. سفارش کتاب
5. پیگیری های مربوط به سفارش کتاب از ابتدای درخواست مراجعان تا مرحله ورود به کتابخانه
6. پیگیری های مربوط به سفارش مجلات اعم از تماس با ناشر و ...
7. تهیه گزارش های لازم از کلیه کارهای کتابخانه
8. فهرستنویسی کتاب، مجله، لوح فشرده، مقاله، پایان نامه و ... فارسی و لاتین
9. ورود اطلاعات منابع کتابخانه ای در نرم افزار کتابخانه
10. چاپ برچسب و بارکد کتاب ها
11. چیدمان کتاب ها براساس رده بندی در داخل قفسه ها
12. عضویت دانشجویان، اساتید و کارکنان در کتابخانه
13. ورود اطلاعات اعضا در نرم افزار
14. راهنمایی و آموزش مراجعان برای استفاده از تمامی خدمات کتابخانه ای
15. گردش کتاب شامل امانت، تمدید، رزرو و بازگشت کتاب به کتابخانه
16. آموزش نیروی کار دانشجویی جهت همکاری با کتابخانه
17. بررسی کتاب ها از نظر ظاهری و جداسازی کتاب های نیاز به صحافی
18. وجین مجموعه در بازه های زمانی مشخص و حذف کتاب های مشمول قانون وجین
19. رف خوانی مجموعه در زمان مشخص
20. نظارت بر سالن مطالعه برای ایجاد محیطی آرام برای مطالعه دانشجویان
21. حفظ و نگهداری کلیه اموال مصرفی و غیرمصرفی تحویل گرفته شده
22. کارهای اداری مربوط به تهیه وسایل موردنیاز بخش های مختلف کتابخانه و پیگیری کارها
23. نظارت بر ورود یا خروج هر نوع منبع بر اساس سیاستهای کلی کتابخانه
24. شرکت در نمایشگاههای کتاب
25. باز کردن بسته هاى مواد ارسالى و مرتب کردن آنها براى بازبینى
26. پیگیری و انجام امور ی که از طرف مافوق ابلاغ گردیده
27. پیگیری های مربوط به نصب، راه اندازی و پشتیبانی نرم افزار پارس آذرخش در کتابخانه

 

شرح وظایف کتابدار بالینی

اطلاعات علمی و گزارشهای بالینی مورد نیاز پزشکان و کادر درمان توسط کتابخانه و کتابداران بالینی  یافت می شود.کتابداران بیمارستان باید تصمیم بگیرند که کدام راه سریعتر به سوال پاسخ می دهد، زیرا در اکثر مواقع بیماران در حالت اضطراری هستند و زمان نقش مهمی در تعیین نوع درمان دارد.

کتابدار بالینی باید بتواند در پیشرفت مدیریت اطلاعاتی الکترونیکی کمک های لازم را انجام دهد و مراقبتهای بهداشتی ازبیماران بستگی به اطلاع رسانی بهتر و کامل تر او دارد.

 

 

شرح وظایف مسئول کتابخانه

1. برآورد و نیازسنجی در خصوص تهیه منابع مورد نیاز کتابخانه درمحدوده امکانات سازمان

2. ایجاد محیطی آرام و مناسب با نیازهای مراجعه کنندگان

3. گردآوری ، حفظ و روزآمد سازی منابع اطلاعات علمی ، تخصصی و منابع مرجع

4. تقویت روحیه تحقیق و پژوهش درمراجعه کنندگان و آموزش تخصصی و راهنمایی کارکنان

5. پیگیری وبه کارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری های پیشرفته اطلاعاتی بمنظوراستفاده بهینه از نیروی انسانی ، منابع ، امکانات در اشاعه اطلاعات ، سهولت دسترسی و عرضه فعالانه خدمات 

6. دریافت، بررسی و اجرای پیشنهادات و نتایج نظرسنجی از نحوه ارایه خدمات و مجموعه در جهت بهبود کمی و کیفی خدمات کتابخانه

7. فراهم نمودن زمینه ارتقای دانش تخصصی خود و کارمندان و ایجاد زمینه بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی در حوزه خدمات کتابداری جهت پیشبرد اهداف کتابخانه  ارائه اطلاعات و راهنمایی های لازم و انتخاب منابع مناسب مورد نظر و ارائه خدمات به هنگام ، دقیق و کامل به مراجعه کنندگان در راستای وظایف کتابخانه

8. نیاز سنجی و هماهنگی سفارش و تهیه منابع کتابی، دیجیتال و نشریات از طریق اعضاء هیات علمی ، دانشجویان، گروههای آموزشی و مراجعین

9. نظارت بر امور امانت، خدمات مرجع و امور فنی کتابخانه 

10. نظارت بر امر خرید و سفارشات وهماهنگی با ناشران و شرکت در نمایشگاههای کتاب جهت خرید منابع مورد نیاز 

11. نظارت بر امور سالنهای مطالعه، منابع اهدایی، و انجام تسویه حساب اعضاء 

12. شرکت در جلسات اداری و ارایه گزارشات مورد درخواست مقام مافوق

تنظیمات قالب